Zeyno ve Can

Zeyno ve Can

8 Şubat 2017 Çarşamba

Turk cocuklarinin diger cocuklardan farki

Hic bir zaman iyi bir anne oldugumu iddia etmedim... Hatta bence ne yaparsam yapayim cok yetersiz bir anneyim... Onlar hep benim onumde gidiyorlar...

Mesela bir yerde okumustum,

4 yasinda hala tek basina giyinemeyen sadece Turk ve arap cocuklariymis... (ben cogu zaman hala Zeynep`i giydiriyorum) (hatta Can`in okulundan bu konuda bir uyari aldik, kendi basina ayakkabilarini giyemiyor diye- neyseki sonunda giyebilmeye basladi) :)

5 yasinda yatagini toplamaya baslamasi lazimmis.(ben gunde 10 kez dagitmazlarsa seviniyorum)

Tuvalet egitimi en gec 5 yasinda tamamlanmaliymis ( bu konuda epey ilerleme kaydettik bence, ama yine de bazen Zeynep okuldan kulodu kirli geliyor ve deliriyorum)

Kendi basina yemek yeme isini de ortalama 3 yasinda halledilmeliymis (burada 2 yasinda chopstick tutan elleri gorunce deliye donuyorum) Zeynep okulda mecbur kendisi yiyor, ama evde mutlaka bizim onu yedirmemizi istiyor, aksi halde o kadar yavas yemek yiyor ki, daha tabaginin yarisi duruyorken, doyma sinyalleri beyne ulasmis oluyor (evet ben o sinyaller beyne ulasmadan bir an once yemek bitsin diye hizli hizli yediriyor olabilirim)

Oyun oynadiktan sonra oyuncaklari toplama isi de bizim evde biraz sallantili, hatta okul notu da dusuk bu yuzden. ama bence evde yardimci ile bubuyen butun cocuklarda boyle bir sorun var.

Velhasil kelam, bu fotograf HK`da Tuna`larin komsusu olan binadan cekildi, cocuk baya baya cam siliyor... resmen inanamiyorum... bir kez daha bir kez daha bir kez daha sorguluyorum... nerede yanlis yapiyoruz acaba diye :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder